- Diverse - nr. 420 / 17 Noiembrie, 2009 Putini dintre noi cunosc faptul ca ziua de 15 noiembrie a fost declarata ca Ziua internationala de comemorare a victimelor accidentelor rutiere, o zi care, in Romania, ar fi trebuit sa cunoasca ample manifestari prin care sa se atraga atentia asupra consecintelor grave ale flagelului accidentelor de circulatie. Cu atat mai mult, cu cat tara noastra ocupa primul loc in Uniunea Europeana in ce priveste numarul accidentelor de autovehicule soldate cu morti si raniti. Suficient este sa amintim ca, din anul 1990 si pana in prezent, pe soselele noastre si-au pierdut viata peste 62.000 de persoane, o cifra mai mult decat alarmanta, cu precizarea ca cele mai multe victime provin din randurile tinerilor. Cu toate ca diferite institutii ale statului au cautat si cauta in continuare modalitati de stopare a acestui flagel, rezultatele nu sunt deloc imbucuratoare. Anual pe soselele noastre isi pierd viata peste 3.000 de oameni si alte zeci de mii ramanand cu infirmitati pe viata. Desi legislatia rutiera s-a inasprit, rezultatele nu sunt cele asteptate, si pentru ca se actioneaza mai mult, ca masuri de prevenire a accidentelor, abia dupa ce un individ a intrat in posesia permisului de conducere, si nu cum ar fi firesc, si anume, el sa fie responsabilizat si pregatit temeinic in scolile de conducatori auto, o pregatire din care sa nu lipseasca, pentru ca viata cere acest lucru, nici instruirea psihologica. Pe de alta parte, in Romania, dupa cum s-a putut constata, un permis auto se poate, pana la urma, si "procura", respectiv el poate fi dobandit si pe cai ilicite. Dincolo de aceste aspecte ramane realitatea cruda, care ne spune ca, de pilda, in acest an, pana in luna octombrie, pe soselele noastre si-au pierdut viata peste 400 de persoane, alte peste 1.600 fiind accidentate grav. Mai trebuie sa retinem ca, desi toate guvernele de pa