YouTube, cel mai popular site de partajare video a lansat, recent, YouTube Direct, un serviciu prin care site-urile de ştiri şi nu numai, pot obţine mai uşor imagini video de la aşa numiţi cetăţeni-jurnalişti. Jurnalismul cetăţenesc presupune implicarea amatorilor în găsirea şi relatarea unor subiecte care ţin de comunitatea locală. Cu ajutorul YouTube Direct, site-urile de ştiri, dar nu numai, pot obţine mai uşor videoclipuri de la cetăţenii-jurnalişti. YouTube Dir
YouTube, cel mai popular site de partajare video a lansat, recent, YouTube Direct, un serviciu prin care site-urile de ştiri şi nu numai, pot obţine mai uşor imagini video de la aşa numiţi cetăţeni-jurnalişti.
Jurnalismul cetăţenesc presupune implicarea amatorilor în găsirea şi relatarea unor subiecte care ţin de comunitatea locală. Cu ajutorul YouTube Direct, site-urile de ştiri, dar nu numai, pot obţine mai uşor videoclipuri de la cetăţenii-jurnalişti.
YouTube Direct este o aplicaţie open-source care se instalează pe site. Accesând această aplicaţie, utilizatorii pot încărca direct filmuleţele pe site, filmuleţe care se vor găsi şi pe YouTube. De asemenea, cu YouTube Direct editorii şi producătorii pot lua mult mai uşor legătura cu cei care au postat filmuleţul respectiv.
„Organizaţiile media vor întotdeauna să verifice conţinutul pe care îl folosesc. Pentru moment, YouTube nu priveşte noul serviciu ca pe un generator de profit , companiile media partenere putând să preia conţinutul gratuit”, potrivit lui Steve Grove, şef pe ştiri şi politică la YouTube.
În prezent, serviciul este folosit de „Huffington Post”, „NPR”, „Politico”, „The San Francisco Chronicle” şi mai multe televiziuni din Boston.
SURSA: youtube-global.blogspot.com