Majoritatea marketerilor europeni din Europa au cheltuit mai mult pentru publicitatea online in acest an decat in 2008, in ciuda crizei care a pus o foarte mare presiune asupra bugetelor de marketing, potrivit unui studiu realizat de Asociatia Europeana de Publicitate Interactiva (EIAA), scrie Brand Republic.
In jur de 83% dintre marketeri au cheltuit mai mult decat in 2008 pentru publicitatea online, in timp ce 94% dintre acestia se asteapta ca cifrele sa creasca si in 2010, conform raportului realizat printre 500 de marketeri cu functii de conducere din noua tari europene.
Marketerii se asteapta ca anul viitor cheltuielile in publicitatea online sa creasca cu 7,6%, iar in 2011 cu 15% acestia considerand ca investitiile in publicitatea pe internet vor creste datorita eficientei acesteia si targetarii precise a publicului.
"Rezultatele arata ca publicitatea online continua sa se dezvolte pentru ca este flexibila, masurabila si pentru ca ofera o rentabilitate a investitiei mare in timp ce recesiunea influenteaza influenteaza bugetele de publicitate in intregime. De aceea, promovarea online isi consolideaza pozitia ca fiind mediul preferat de marketerii din Europa”, a declarat Alison Fennah, director executiv al EIAA (asociatie care include membri precum AOL, BBC, MTV, eBay sau Condé Nast, publisherul revistelor Vogue, Vanity Fair sau GQ)
Previziunile EIAA creste sperantele in faptul ca marketerii incep sa isi recapete increderea si sa isi creasca bugetele de publicitate.
In timp ce publicitatea TV ar putea pierde teren, site-uri precum ITV.com, ce ofera emisiuni online, incep sa atraga atentia advertiserilor. Astfel, raportul, realizat in noua state europene, arata ca 33% dintre companii sustin ca vor majora bugetele alocate publicitatii video pe Internet.
Raportul arata de asemenea 20% dintre respondenti si-au majorat investitiil