Presedintele francez, Nicolas Sarkozy, isi va inlocui la anul aeronava prezidentiala, criticii deja botezand-o pe cea care va intra in serviciul sefului de stat "Air Sarko One", dupa modelul american.
Deocamdata, liderul de la Elysee foloseste un Airbus 319 care nu mai este la prima tinerete. Acesta va fi inlocuit in 2010 de un A330-200, relateaza The Telegraph.
Aeronava a fost deja cumparata de la compania Air Caraibe, in prezent trecand printr-un amplu proces de renovare, pentru a fi potrivita pentru un presedinte.
Chiar daca nu va fi la fel de impunatoare ca cea a presedintelui american, un Boeing 747-200B, mai cunoscuta ca si Air Force One, costurile aeronavei prezidentiale franceze deja starnesc controverse.
Criticii spun ca fondurile din care aeronava presedintelui este cosmetizata sunt de la bugetul Apararii, un lucru cel putin nepotrivit tinand cont ca tara are soldati trimisi pe frontul din Afganistan.
Criticii, membri ai socialistilor din Opozitie, spun ca cele 185 de milioane de euro folosite pentru aeronava prezidentiala deja fac probleme bugetului, iar banii ar putea fi folositi in alte destinatii.
Presedintele francez, Nicolas Sarkozy, isi va inlocui la anul aeronava prezidentiala, criticii deja botezand-o pe cea care va intra in serviciul sefului de stat "Air Sarko One", dupa modelul american.
Deocamdata, liderul de la Elysee foloseste un Airbus 319 care nu mai este la prima tinerete. Acesta va fi inlocuit in 2010 de un A330-200, relateaza The Telegraph.
Aeronava a fost deja cumparata de la compania Air Caraibe, in prezent trecand printr-un amplu proces de renovare, pentru a fi potrivita pentru un presedinte.
Chiar daca nu va fi la fel de impunatoare ca cea a presedintelui american, un Boeing 747-200B, mai cunoscuta ca si Air Force One, cos