Dupa ce a semnat o tranzactie de 20 mil. euro cu un fond de investitii detinut de Societe Generale, in care decisive au fost conditiile si cumparatorul, pretul contand mai putin, Mihail Marcu, presedintele MedLife, afirma ca ambitia lui pentru urmatoarea perioada este ca reteaua de clinici sa domine segmentul corporate.
"Credem in acest business foarte tare, iar faptul ca ramanem majoritari este si o garantie pentru investitorii din MedLife. Studiem posibilitatea ca dupa un interval de timp, trei - cinci ani, toti actionarii sa iasa", a spus Mihail Marcu, care pastreaza alaturi de mama sa, Mihaela Cristescu, si fratele sau Nicolae Marcu 51% din actiunile firmei.
Demarate in aprilie anul acesta, negocierile pentru vanzarea unui pachet minoritar au intrat in linie dreapta la inceputul toamnei, cand noua firme au facut due-dilligence (audit inaintea vanzarii).
Dintre acestea, consultantii au selectat cinci institutii cu care discutiile au avansat. "Au fost foarte multi cei interesati, firme de private equity prezente in Romania, dar si firme pentru care aceasta ar fi fost prima investitie", a spus Ioana Filipescu, managing director al Raiffeisen Investment, banca de investitii care a consiliat vanzatorul.
Negocieri pe timp de criza, pentru o companie de 60 mil. euro
Vanzarea pachetului de 36,25% din MedLife reprezinta cea mai mare tranzactie din domeniul serviciilor medicale, compania fiind evaluata la circa 60 mil. euro. Pe masa actionarilor au stat si oferte mai mari, insa au contat "conditiile si partenerul mai mult decat pretul".
"In momentul in care vrei sa te dezvolti si sa-ti pastrezi cota de piata, trebuie sa ai suportul strategic si de viziune al unui partener. Va conta foarte mult sa avem partea de consultanta. Anul acesta vom semna cu o firma de consultanta din afara cu sprijinul Societe Generale. Trebuie sa avem o abo