Pregatirile pentru tranzactie au inceput in martie anul acesta, dar s-au intensificat abia jumatate de an mai tarziu, cand discutiile dintre MedLife si Societe Generale au intrat in linie dreapta. Prudenta excesiva si necunoasterea pietei locale au cernut sita celor interesati de cele 36,25% din MedLife.
„Planul initial al negocierilor a mers si nu a mers conform asteptarilor si asta pentru ca in contextul actual de criza toti cumparatorii doreau sa amane cat mai mult posibil orice cheltuiala, mai ales cele legate de due dilligence (audit juridic si financiar – n. red.). Initial, am primit oferte neangajante de la 50 de companii interesate, dintre care noi am selectat noua care au depus mai apoi oferte angajante. Cu cinci dintre acestea am si purtat negocieri”, spune pentru Wall-Street Ioana Filipescu (foto), managing director in cadrul Raiffeisen Investment Romania.
Oficiala Raiffeisen, cea care a asistat familia Marcu in negocierile pentru vanzarea a 36,25% din actiunile retelei de clinici medicale spune ca discutiile au durat mai mult decat de obicei, pe fondul crizei economice care i-a facut pe potentii cumparatori prea prudenti. „Acum vor sa faca due dilligence numai dupa ce s-au convins ca sunt cu adevarat interesati de acea companie si de acea piata; iar cei care nu sunt familiarizati ezita”, afirma Filipescu.
Dupa o luna si jumatate de negocieri intense, familia Marcu a vandut 29% din cele 80% din actiuni detinute, iar IFC, divizia de investitii a Bancii Mondiale a ramas cu o participatie de 12,75% din cele 20 de procente detinute initial. „Societe Generale a stiut mai bine decat altii compania MedLife. Interesate de MedLife au fost numai investitori financiari, pentru ca un investitor strategic nu este interesat de o participatie minoritara”, explica Ioana Filipescu.
Practic, in momentul de fata, majoritatea furnizorilor de servic