Peste 150 de botoşăneni se înghesuie zilnic pentru acte în sediul impropriu al Oficiului
Angajaţii instituţiei au un spaţiu neadecvat lucrului cu publicul şi au improvizat birouri în balcon sau în bucătărie.
Sediul Oficiului Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) funcţionează de doi ani într-o clădire construită iniţial cu scopul de a deservi ca locuinţă. În sediul instituţiei, o fostă vilă, se poate vorbi cu greu despre spaţii destinate lucrului cu publicului, în condiţiile în care în clădire intră zilnic, în medie, 150 de botoşăneni. În plus, cei 54 de angajaţi ai Oficiului sunt nevoiţi să se înghesuie în birourile improvizate în cele trei apartamente ale casei. Bucătăriile şi balcoanele au fost transformate în birouri, iar singurul ghişeu de relaţii cu publicul a fost amenajat pe un hol îngust, la etajul întâi.
Arhiva, împrăştiată
în tot judeţul
„Este a doua oară când vin astăzi aici. Prima dată era aglomerat şi m-am gândit că dacă revin peste o oră o să fie mai liber. Este la fel de aglomerat. Te sufoci şi nu ai unde să scrii o hârtie“, a spus Gabriel Vieriu, un botoşănean venit pentru o întabulare. OCPI este una dintre cele mai importante instituţii care lucrează cu publicul, în condiţiile în care toate tranzacţiile imobiliare şi întabulările care se fac în judeţ trebuie înregistrate aici. Cel mai grav este că arhiva instituţiei, care conţine documente clasificate, pe 500 de metri liniari, este împrăştiată prin tot oraşul.
Dosarele cu documentele cele mai importante au rămas în clădire, mai exact în pod şi în garajul de la subsol, unde au fost amenajate un fel de arhive. Restul documentelor au fost duse într-un spaţiu luat cu împrumut de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA). Dosarele care conţin documente mai puţin importante au fost cărate la Biroul din Dorohoi al Oficiului d