Reprezentantii producatorului de vinuri Carl Reh Winery, filiala locala a companiei germane de profil Carl Reh, spun ca desi 2009 a fost un an cu o productie foarte mare, conditiile economice au facut ca vanzarile la nivel de piata sa fie cu 20% mai mici comparativ cu anul trecut.
Cu toate acestea, compania a reusit sa se mentina la nivelul din 2008 exportand circa jumatate din intreaga productie, lucru care
s-a dovedit a fi unul pozitiv tinand cont de evolutia cursului de schimb.
"As caracteriza anul 2009 ca fiind un an cu o productie foarte mare si cu vanzari destul de mici. In general, majoritatea producatorilor au scazut cu peste 20% fata de 2008. Noi suntem la acelasi nivel cu 2008. Am inregistrat o cifra de afaceri sensibil egala fata de cea din 2008, chiar daca am sesizat o crestere in ponderea vanzarilor pentru produsele mai ieftine", spune Rares Marinescu, director national de vanzari si marketing in cadrul Carl Reh Winery.
Anterior venirii sale in echipa Carl Reh Winery, Marinescu s-a ocupat timp de cinci ani de vanzarile si marketingul de pe piata interna in cadrul producatorului de vinuri Cramele Recas.
Adaptare la traditionalismul pietei
Una dintre cele mai importante miscari strategice facute de Carl Reh Winey anul acesta a fost aducerea brandurilor sub umbrela "Crama Oprisor".
"Carl Reh este compania germana care detine viile si mijloacele de productie de la Oprisor in judetul Mehedinti, Carl Reh Winery este denumirea societatii, dar pentru consumator este importanta si valoroasa denumirea autohtona, pentru ca piata noastra este in mare parte foarte traditionalista", explica Marinescu.
Pentru anul viitor, estimarile lui Marinescu sunt optimiste, managerul Carl Reh Winery crezand ca afacerile vor avea un ritm de crestere de minim 40% in volum si de 30% in valoare.
"Factorii care vor influenta vanza