În condiţiile în care nevoia de lichidităţi rămâne ridicată, iar creditele bancare au devenit din ce în ce mai greu de obţinut, finanţările sale-lease back au revenit în atenţia companiilor.
Firmele pot să îşi vândă activele fixe, iar apoi să le închirieze la loc de la cumpărător, transformând activele imobilizate în lichidităţi, explică conso.ro.
Activitatea de lease back este destinată, în special, companiilor care au nevoie de finanţare, dar nu doresc să apeleze la un credit bancar şi nici să renunţe la activele deţinute. Produsul de tip sale & lease back presupune vânzarea activului fix (clădiri, vehicule, echipamente), cu posibilitatea de a-l folosi în continuare, prin plata unei chirii.
"În perioade ca aceasta pe care din păcate o traversăm, nevoia de lichiditate determină agenţii economici să caute toate variantele de finanţare a activităţii desfăşurate, variante care includ şi un astfel de tip de finanţare", a precizat Dan Constantinescu, directorul general al UniCredit Leasing.
Operaţiunea eliberează o sumă importantă de bani prin transformarea activului deţinut în lichiditate, dar nu destabilizează activitatea companiei, deoarece respectivul bun poate fi în continuare utilizat în aceleaşi condiţii.
Finanţările în sistem de lease-back conduc şi la o îmbunătăţire a situaţiei financiare a companiei, crescând indicatorii de lichiditate.
Românii nu sunt încă fani de lease back
"Trecând peste pragul psihologic de a nu mai fi proprietarul activului respectiv, pot exista unele elemente care să influenţeze negativ românii în decizia de a apela la o astfel de finanţare, în funcţie de tipul activului", a mai precizat şeful UniCredit Leasing.
Până în prezent, cele mai importante operaţiuni de lease back s-au derulat în domeniul hotelier.
În 2006, Novotel a făcut obiectul unei astfel de tranza