Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
Data: Bucuresti, 17 noiembrie 2009
Ref: 70% dintre site-urile internet sunt frauduloase în domeniul comerțului cu tonuri de apel redresate ca urmare a anchetei UE
Consumatori: 70% dintre site-urile internet sunt frauduloase în domeniul comerțului cu tonuri de apel redresate ca urmare a anchetei UE
70% din site-urile internet anchetate pentru comercializarea frauduloasă de tonuri de apel, fonduri de ecran și alte servicii de telefonie mobilă au fost corectate sau închise, ca urmare a unei proceduri disciplinare comunitare de 18 luni în materie de consum, realizată de cele 27 de state membre, de Norvegia și de Islanda. Începând cu luna iunie 2008, când au avut loc primele verificări, 301 site-uri internet au fost anchetate de către autoritățile naționale însărcinate cu aplicarea legislației, datorită unor încălcări grave ale legislației UE în materie de protecție a consumatorilor. 70% din cele 301 de cazuri anchetate au fost soluționate la ora actuală. 52% (159 site-uri internet) au fost corectate, iar 17% (54 de site-uri internet) au fost închise. Cele trei probleme principale au fost următoarele: prețuri neclare (de exemplu, informația lipsea sau era incompletă); absența unor informații comerciale complete; și publicitatea înșelătoare, în special, cea pentru tonuri de apel „gratuite”, atunci când, în realitate, consumatorul este obligat să plătească un abonament. În urma unei operațiuni de verificare minuțioasă, în Italia, în februarie și în mai, autoritățile însărcinate cu aplicarea legislației au aplicat amenzi considerabile, de aproximativ 2 milioane de euro, unui număr de 9 societăți importante care au fost găsite în infracțiune față de lege.
Comisarul european pentru protecția consumatorilor, Meglena Kuneva, a declarat: „Această anchetă desfășurată în ansamblu