Halil Bulut, cel care in 1996 punea bazele afacerii RoStar, in prezent cel mai important brand romanesc din industria locala de biscuiti, considera ca actuala criza economica a reprezentat o lectie benefica pentru multi producatori si inceputul unei reasezari in piata bazata pe moderatie.
”Lumea o luase razna. Sistemul bancar, segmentul imobiliar au fost cele mai vizate. Tot ce vedem zilnic sunt taxe peste taxe, impozite peste impozite, fapt ce afecteaza in special producatorii locali. Acestia lupta cu forte proprii, nu au sustinere din partea actualei conduceri. Fara suport financiar si imagine, producatorii locali ies rapid din joc”, declara, intr-un interviu acordat Wall-Street, Halil Bulut (foto).
Omul de afaceri, care a venit in Romania la inceputul anilor 90 in calitate de importator de masline, biscuiti si sapun din Turcia si Dubai, a
anticipat impactul crizei economice si a luat masuri de eficientizare a afacerii din timp. Acelasi sfat il ofera si producatorilor locali. ”Nu exista speranta ca va fi mai bine foarte curand. In perioada de criza tarile cu un guvern stabil au trecut mai usor, dar din pacate la noi exista numai scandal, pe guvernanti nu ii interezeaza de oameni. Fiti controlati, economisiti, nu va extindeti si aveti rabdare”, spune Bulut.
Ce a facut RoStar in aceste conditii? ”In primul rand s-au luat masuri de evitare a blocajului financiar prin renegocierea conditiilor contractuale cu partenerii nostri tinand cont de ritmul incasarilor si de termenul maxim in care trebuie efectuate platile. De asemenea, s-a urmarit micsoararea productiei stocate pana la un nivel care sa permita onorarea comenzilor fara costuri suplimentare”, explica seful RoStar.
De asemenea, producatorul de biscuiti a luat si decizii cu impact imediat in diminuare costurilor: stoparea investitiilor, scurtarea programului de lucru cu 8 ore saptamanal, i