Pe timp de criză, producătorii de mezeluri au preferat să folosească ingrediente de o calitate mai slabă, decât să vândă o cantitate mai mică de marfă sau să taie din preţuri.
“Pentru a nu avea pierderi, mulţi producători au umblat la calitate. Piaţa românească a mezelurilor este atipică. Produsele de calitate foarte proastă au marja de profit foarte mare, iar cele foarte bune au o marja foarte mică de profitabilitate”, a declarat preşedintele Romalimenta, Sorin Minea, citat de Mediafax.
Minea spune că de la o lună la alta “o mare parte dintre produse s-au prostit înfiorător”. Astfel, chiar dacă ambalajele arată impecabil, cele mai multe produse au acelaşi gust.
Producătorii sunt motivaţi de evoluţia negativă a industriei cărnii, dependentă de importuri, spune Minea. Circa 70% din carnea de porc procesată în România provine din alte state.
Pentru a nu asista la prăbuşirea vânzărilor, producătorii au făcut reduceri de preţ în favoarea comercianţilor.
“Ca să meargă pe o marjă de profit de 4-5%, producătorii ar fi trebuit să crească preţurile cu 12-18% în acest an, ţinând cont şi de devalorizarea leului”, a explicat Sorin Minea.
Piaţa cărnii de porc este evaluată la aproximativ 800 de milioane de euro, valoare consemnată şi la finele anului trecut.
CITIŢI ŞI:
Secretele industriei cărnii: chimicalele din salamuri