România este, alături de Ungaria şi Austria, statul din Uniuniea Europene cu cel mai mare număr de site-uri ce conţin informaţii înşelătoare pentru clienţi, mai precis 21, potrivit unui comunicat apărut al Comisiei Europene, citat de Mediafax. Printre neregulile identificate se numără absenţa informaţiilor necesare pentru contactarea comerciantului şi publicitatea amăgitoare, în special cea pentru tonuri de apel „gratuite”, atunci când, în realitate, consumatorul este obligat să plătească un abonament.
50% din site-uri, destinate copiilor
Cele 21 de portaluri autohtone puse sub acuzaţie vindeau conţinut media pentru telefoane mobile, ca de exemplu tonuri de apel, însă nu respectau legislaţia de protecţie a consumatorului din Uniunea Europeană.
În cazul a 16 dintre ele, problemele au fost corectate sau site-urile au fost închise. Raportul prezintă rezultatele a 18 luni de anchetă în statele membre ale Uniunii Europene, Norvegia şi Islanda. Au fost verificate 554 de portaluri, iar în cazul a 301 dintre ele au fost identificate nereguli anchete.
Mai mult de jumătate dintre aceste site-uri de internet erau destinate copiilor folosind personaje de desene animate sau personaje celebre din domeniul televiziunii, ori necesitau acordul părinţilor. Dintre portalurile anchetate, 54 au fost închise.
Abateri sancţionate
Pe numeroase site-uri de internet verificate, informaţiile cu privire la preţuri erau incomplete sau nu figurau deloc, dar consumatorul le regăsea pe factura telefonică. În plus, lipseau date privind identitatea comerciantului