Registrul national al clientilor de servicii de telefonie fixa si mobila din Romania, o baza de date cu numere de telefon de la toti operatorii telecom locali, include in prezent peste trei milioane de inregistrari, potrivit oficialilor companiei Infoclick, care a fost desemnata in luna iunie sa furnizeze acest serviciu de autoritatea de reglementare in comunicatii.
Anterior lansarii acestei baze de date, supranumita "Cartea de telefon a Romaniei", numerele de telefon ale unei persoane fizice sau ale unei companii putea fi obtinute doar de la operatorul care furniza acest serviciu. Spre exemplu, un utilizator nu putea afla numarul de telefon al unui client UPC de la Romtelecom.
Odata cu lansarea serviciului furnizat de compania Infoclick, utilizatorii pot obtine numarul de telefon al unei persoane fizice sau al unei companii fie cautandu-l gratuit pe pagina web www.118800.com.ro, fie apeland contra cost numarul de telefon 118800. Registrul abonatilor cuprinde detaliile de contact ale utilizatorilor privati si ale companiilor (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite), care accepta acest lucru. Datele abonatilor includ numere de telefon, din reteaua nationala fixa sau mobila, numere de fax si alte detalii de identificare, precum adresa postala. Utilizatorii pot solicita oricand sa fie inclusi sau exclusi din aceasta baza de date.
Pe net e gratuit, la telefon costa
Serviciul poate fi accesat, in prezent, de clientii operatorilor Orange, Vodafone, Romtelecom si UPC, urmand ca in viitor sa devina disponibil si utilizatorilor altor retele de telefonie fixa si mobila.
"Pentru prima oara, romanii au acces la un serviciu universal al abonatilor de telefonie prin apelarea numarului national scurt 118800, care ofera datele actualizate ale abonatilor persoane fizice, companii si institutii publice, 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. La