Renault a prezentat la Paris Dacia Duster, modelul de competiţie ce va fi condus de celebrul Alain Prost pe circuitele de gheaţă din Trophee Andros. Maşina de serie va fi lansată în 2010 şi va arăta aproape la fel
Paris, Renault Square Comunications. Locul unde, ieri, presa a aşteptat să vadă în premieră mondială primul SUV din istoria Dacia. Francezii au chemat ziarişti din România, Franţa, Italia şi Spania, adică, cu excepţia Germaniei, cele mai importante pieţe din Europa pentru cei de la Mioveni. O pînză mare albă acoperea maşina. La prima vedere, formele erau ale unui SUV, dar parcă un pic mai scund. Ce să fie? Ne uităm mai atent. Degajările aripilor, bosajele în termeni tehnici, erau proeminente. Să nu fie SUV- ul de la Dacia?
Apoi, o altă surpriză, fostul mare pilot francez din Formula 1, Alain Prost. Prezenţa sa a lămurit misterul: Dacia Duster. O maşină special pregătită pentru competiţia Trophee Andros (circuite pe gheaţă), ce se desfăşoară în Franţa. Iar pilotul lui Duster va fi nimeni altul decît sus-numitul.
Duster de 350 CP
Cert este că numele primului SUV Dacia va fi Duster, nume ce se distingea şi prin pînza subţire care acoperea modelul de raliu. Iar informaţia a fost confirmată şi de oficialii Dacia prezenţi la faţa locului.
Duster-ul de competiţie are un motor V6 de 3 litri, cu 24 V, ce dezvoltă 350 CP, la 7.500 rpm, şi un cuplu maxim de 360 Nm, la 5.500 rpm, cutie secvenţială, cu 6 trepte, şi tracţiune integrală. Mai mult decît atît, bolidul are un sistem cu 4 roţi directoare! Adică, virează toate, pentru un control total al traiectoriei.
Preţ-şoc pentru SUV
Faţă de ce s-a văzut la Paris, SUV-ul Duster de serie va arăta aproape la fel, mai puţin partea din spate. Duster-ul prezentat nu are decît două uşi, diferenţa dintre caroseria vehiculului de competiţie şi cea a mod