Există opt drepturi principale pe care le aveţi, în calitate de consumator, atunci când sem naţi un contract. Sursa: EVZ
Aţi cumpărat un produs care s-a defectat sau aţi încheiat un con tract de servicii care nu funcţionează aşa cum vi s-a promis? Acestea sunt cele câteva lucruri pe care le puteţi reclama. Există opt drepturi principale pe care le aveţi, în calitate de consumator, atunci când sem naţi un contract cu ope ratorii economici.
Libertatea de a lua decizii, la achiziţionarea de produse şi servicii, fără a vi se impune în contracte clauze abuzive care pot favoriza folosirea unor practici incorecte în vânzare, de natură a vă influenţa opţiunea.
Trebuie stabilite exact condiţiile de credit şi dobânzile.
Trebuie să vi prezinte clar clauzele contractuale, inclusiv cele privind caracteristicile calitative şi condiţiile de garanţie, indicarea exactă a preţului sau a tarifului.
Nu sunteţi obligat să plătiţi produse sau servicii nesolicitate.
Acces la service.„Aveţi dreptul de a vi se asigura un service necesar şi piese de schimb pe toată durata medie de utilizare a produsului, stabilită în documentele tehnice”, afirmă Răzvan Răsmeriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor (EEC) din România.
Fără majorarea preţului stabilit iniţial.„Majorarea preţului stabilit iniţial e posibilă numai cu acordul consumatorului”, mai spune Răsmeriţă.
Prelungirea unui contract de servicii se face doar cu notificarea în scris a clientului. Notificarea trebuie să fie făcută în scris cu 30 de zile înainte de data la care expiră contractul iniţial.
Dreptul de a face reclamaţii. În cazul în care întâmpinaţi probleme, puteţi solicita spirjinul Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România (ANPCR), ce dispune de personal calificat în oferirea de consultanţă n