Cel mai urmărit spot de pe internet a atras 45 de milioane de vizualizări în doar câteva luni. Cui i se datorează succesul?. Creativii din publicitatea românească sunt de părere că succesul spotului „Bebeluşii“ (Evian) se datorează mai ales unui clişeu des utilizat: copiii. Un spot online pentru marca de apă minerală Evian a intrat în Cartea Recordurilor după ce a devenit cea mai vizionată reclamă de pe internet.
În câteva luni de la lansare, clipul a adunat peste 45 de milioane de accesări. În spotul de 60 de secunde, mai mulţi bebeluşi ce poartă role fac tot felul de acrobaţii complicate. Clipul este plin de efecte speciale.
Ce a putut să-i atragă pe oameni să vizualizeze spotul de peste 45 de milioane de ori şi să transforme clipul într-un fenomen mondial? Nu trebuie uitat că este vorba doar de un clip în care nişte bebeluşi dansează.
Contactaţi de „Adevărul“, oamenii de creaţie din România au spus că succesul clipului este o întâmplare care are la bază o reţetă foarte utilizată: copiii. Nu este vorba de o reclamă în spatele căreia să fie o strategie minuţios pusă la punct, ci de un altfel de publicitate, numită pompos „advertainment“.
Mai pe româneşte, o combinaţie între publicitate şi divertisment, care puse în „cantităţi“ potrivite pot duce la un succes demn de... Cartea Recordurilor. Nimeni nu cunoaşte reţeta. De cele mai multe ori este o întâmplare.
„Spotul acesta livrează divertisment. Te uiţi la el ca la o comedie bună“, spune Răzvan Mătăşel, om de strategie şi Managing Partner la agenţia Arsenoaiei&Mătăşel.
O reinterpretare a clişeului
Sorin Psatta, Integrated Communication Director în cadrul grupului BBDO, e de părere de asemenea că reclama are la bază un clişeu cunoscut.
„Reţeta e de multă vreme ironizată în publicitate: dacă nu ştii ce să s