Didier Gerard, directorul general al Citroen România, vorbeşte despre provocările pe care criza le-a adus companiei pe care o conduce şi despre strategia pe care producătorul auto francez o are pe piaţa locală. Capital: Consideraţi că preluarea activităţilor de import de la fostul reprezentant al mărcii în România a fost o idee bună? Există vreo diferenţă în activitatea mărcii? Didier Gerard: Prima diferenţă este vizibilă. Ne-am îmbunătăţit cota de piaţă. Cum Rom
Didier Gerard, directorul general al Citroen România, vorbeşte despre provocările pe care criza le-a adus companiei pe care o conduce şi despre strategia pe care producătorul auto francez o are pe piaţa locală.
Capital: Consideraţi că preluarea activităţilor de import de la fostul reprezentant al mărcii în România a fost o idee bună? Există vreo diferenţă în activitatea mărcii?
Didier Gerard: Prima diferenţă este vizibilă. Ne-am îmbunătăţit cota de piaţă. Cum România este o piaţă strategică şi suntem prezenţi cu subsidiare pe toate pieţele strategice, nu puteam lipsi nici de aici. Vrem să ajungem la o cotă de piaţă egală cu cea din întreaga Europa, adică de circa 6%-7%. Acum doar pregătim terenul.
Cum explicaţi diferenţa majoră de cotă deţinută pe piaţa din România (1,7%) faţă de cea din Europa (6%)?
D.G.: În primul rând prin faptul că reţeaua noastră nu este dezvoltată suficient aici. Deocamdată, criza ne opreşte să facem asta pentru că e greu să mai găseşti acum oameni dispuşi să investească. Deci, avem planuri de extindere, dar le-am amânat. Trebuie să ne facem şi mai cunoscuţi şi asta înseamnă o mai bună comunicare. Apoi, ne bazăm pe dezvoltarea gamei de produse.
- Sosirea directă în România a unor producători de prestigiu, prin reprezentanţe, era considerată ca un mare pas înainte, în special pentru zona after-sales care a provocat românilor mari probleme în anii tre