Modernizarea vagoanelor şi a locomotivelor este mai profitabilă în România decât utilizarea lor. Dacă România pierde bani cu nemiluita prin companiile feroviare de stat, uzinele de vagoane sunt pe profit în aceste vremuri de criză economică, datorită contractelor cu statul. În timp ce au datorii la buget sau pierderi uriaşe, companiile feroviare de stat aruncă cu contracte de sute de milioane de euro pentru modernizarea de vagoane, când ele abia îşi pot plăti salariile celor circa 70.000 de angajaţi din sector, potrivit unei analize a Jurnalului Naţional. În anul celei mai mari creşteri economice de după Revoluţie, 2008, glasul roţilor de tren a produs societăţilor de stat CFR Marfă, CFR Călători şi CFR SA pierderi totale de 1,21 miliarde de lei, după ce în 2007, CFR Marfă înregistrase profit, iar celelalte două au avut împreună pierderi de 469,36 milioane de lei.
Astfel, CFR Marfă a raportat pierderi de 169,44 milioane de lei, după ce în 2007 a înregistrat un profit de 4,73 milioane de lei. La CFR Călători, pierderile aproape că s-au dublat în 2008 de la 134,9 milioane de lei în 2007 la 260 de milioane de lei. Administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA, a avut o "performanţă" şi mai bună: pierderi cu 133,8% mai mari, de la 334,46 milioane de lei la 782,236 milioane de lei.
Deoarece a venit criza şi Guvernul trebuie să asigure banii de pensii, supracontrolul i-a luat la ochi pe guvernanţi. "Biletele la control!", pare să fi zis Fondul Monetar Internaţional (FMI), care e decis să nu mai tolereze subvenţiile din sectorul feroviar din 2010. Statul are de ales între restructurarea lor şi privatizare.
DE RĂSUL LUMII
Lipsa investiţiilor în infrastructura de cale ferată plasează România pe ultimul loc în Europa iar ţara noastră a ajuns "de râsul lumii" după ce în ultimele luni au avut loc trei accidente feroviare, a declara