CFR SA nu a efectuat în perioada 2008-2009 reparaţii capitale la niciun kilometru de cale ferată, în condiţiile în care sunt necesare astfel de lucrări pe aproape 5.500 de kilometri, pentru că, potrivit autorităţilor, sumele de la buget şi veniturile proprii ale companiei sunt insuficiente pentru investiţii. Infrastructura feroviară este administrată şi întreţinută de CFR SA, companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Veniturile pro
CFR SA nu a efectuat în perioada 2008-2009 reparaţii capitale la niciun kilometru de cale ferată, în condiţiile în care sunt necesare astfel de lucrări pe aproape 5.500 de kilometri, pentru că, potrivit autorităţilor, sumele de la buget şi veniturile proprii ale companiei sunt insuficiente pentru investiţii.
Infrastructura feroviară este administrată şi întreţinută de CFR SA, companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Veniturile proprii ale CFR SA sunt constituite din taxa pe utilizarea infrastructurii, pe care o percepe de la companiile care transportă mărfuri şi persoane pe calea ferată.
„În prezent, se înregistrează 5.493 km de linii curente şi directe scadente la reparaţie capitală, în condiţiile în care, până în 2007, se reparau capital, în limita transferurilor bugetare alocate, sub 40 km pe an, iar în ultimii doi ani (2008-2009), nu s-au efectuat reparaţii la niciun kilometru de cale ferată”, se arată într-un document al MTI, citat de Mediafax.
Fondurile alocate sunt insuficiente
Potrivit documentului, în acest an, fondurile de la bugetul de stat pentru reparaţiile capitale au reprezentat 1,75% din necesarul fundamentat, faţă de 12,76% în perioada 2000-2008.
Subfinanţarea infrastructurii feroviare a dus la numeroase restricţii de viteză - ca măsură de siguranţă a circulaţiei - şi scăderea numărului de linii pe ca