Sindoment Servcom SRL, firma de casă a Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), a obţinut an de an diverse contracte de la Metrorex pentru diferite servicii.
Deşi compania are nevoie de subvenţie de la stat pentru a putea funcţiona, subteranul Capitalei este un „zăcământ de aur”, dar nu pentru Metrorex, ci pentru sindicatul condus de social-democratul Ion Rădoi, fost senator. Toate spaţiile din subteran, de la trenurile de metrou la scările rulante, de la porţile de acces şi până la gurile de aerisire, se folosesc pentru afişaj publicitar. Mai mult, închirierea spaţiilor comerciale reprezintă altă „mană cerească”.
Sindomet ia caimacul
Publicitatea de la metrou a adus în bugetul Metrorex peste 1,7 milioane de lei numai în primele şase luni din 2008, potrivit datelor companiei. Publicitatea se defăşoară prin intermediul a patru companii. Majoritatea spaţiilor, adică 6.000 mp, sunt puse la dispoziţia firmei Sindomet, conform unui contract de asociere cu Metrorex, încheiat în urmă cu doi ani, pentru o perioadă de 12 ani.
Partea care revine Metrorex a fost de numai 25%, restul de 75% au ajuns în conturile sindicatului în primii doi ani de contract, mai exact până în august 2009. În următorii doi ani, beneficiul Metrorex va creşte la 31%, dacă „prin mijloacele de publicitate se promovează imaginea companiei”, se arată în contractul dintre Sindomet şi Metrorex, obţinut de EVZ.
250.000 de lei la Metrorex, 750.000 de lei la sindicat
Potrivit ministrului transporturilor, Radu Berceanu, companiei îi revin anual 250.000 de lei din acest contract, restul fiind încasat de Sindomet. Ceea ce este greu de imaginat constă în faptul că Metrorex poate ieşi din această „afacere prosperă” doar prin hotărâre comună a părţilor sau numai atunci când una dintre asociate a intrat în lichidare judiciară. „Met