Lansat cu mare fast, serviciul nu oferă decât informaţiile despre o mică parte dintre abonaţii Romtelecom, UPC, Orange şi Vodafone.
Numărul naţional scurt 118800, lansat oficial, ieri, în România, la care doritorii pot afla informaţii despre anumiţi clienţi din reţelele de telefonie mobilă şi fixă, s-a dovedit la o primă încercare a fi un eşec.
Problema intervine în momentul în care „cea mai mare bază de informaţii privind abonaţii” nu are numerele decât a 3 milioane de persoane fizice şi juridice din cele peste 25 de milioane disponibile în ţară. Tarifele percepute pentru aflarea informaţiilor sunt însă destul de piperate, mai ales având în vedere că aveţi şanse foarte mari să nu le aflaţi.
Împinşi de la spate de UE
Explicaţia oficialilor pentru lansarea acestui număr este una simplă: a fost o directivă de la UE prin care România trebuia să implementeze numărul până la 31 octombrie 2009.
Acest lucru s-a făcut, ţara noastră „a bifat” ordinul UE, însă cu multe lipsuri. Pe lângă faptul că eşti taxat degeaba în foarte multe cazuri, când primeşti informaţii ai şanse să le primeşti eronate, aşa cum au păţit redactorii „Evenimentului zilei”.
„Este posibil ca operatorul să fi greşit. Erorile din baza de date ţin strict de operatorii care dau aceste informaţii”, spun reprezentanţii InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonaţilor de telefonie.
Pe de altă parte, reprezentanţii Agenţiei Naţionale a Comunicaţiilor (ANCOM) ne-au spus că furnizorul oferă serviciile la un tarif accesibil şi dă informaţii pe măsură”. Mai mult, nici aplicaţia on-line aferentă acestui număr nu funcţionează, dar este pusă pe site-ul serviciului 118800, deoarece dă bine în faţa UE.
Informaţii scumpe şi inutile
Redactorii EVZ au încercat în mai multe rânduri să afle numărul de te