Deciziile lui Taiju Ishikawa de a reduce costurile cu publicitatea şi de a continua investiţiile în retail au menţinut filiala locală a Sony pe linia de plutire. Taiju Ishikawa, 34 de ani, conduce operaţiunile Sony în România din 2008. El a preluat funcţia în noiembrie anul trecut, într-un moment în care criza economică începea să-şi arate colţii şi în România. De la etajul patru al sediului Sony din zona de nord a Capitalei, Ishikawa priveşte cu încredere şi spune că, până acum, compania nu a înregistrat scăderi dramatice. Cum a reuşit acest lucru într-un an dificil în care vânzările au scăzut în acelaşi ritm cu prăbuşirea economiei? O misiune grea, în care ambiţiosul manager a luat o decizie radicală. A redus din costurile de publicitate, fie că vorbim de reclame în print, outdoor sau online şi din cele cu logistica (transport şi distribuţie).
A redus drastic costurile
Compania a relocat depozitele din Praga, de unde se aprovizionau magazinele din România, la Nitra, în Slovacia. Aşa încât, costurile de transport s-au redus. În al doilea rând, a continuat să investească în reţelele de retail, angajând consultanţi tehnici care să le explice clienţilor detaliile privind produsele Sony. Managerul companiei crede că 2010 va fi un an dificil, dar vânzările vor creşte iar. „Dacă în 2009 obiectivul nostru a fost să supravieţuim, în 2010 vrem să găsim soluţii pentru a profita de revenirea economică“, afirmă el. Categoriile de produse care au mers bine şi anul acesta sunt LCD-urile, notebookurile şi camerele video.
Şeful Sony spune că principalul motiv pentru care vânzările au mers mai bine în România, pe aceste segmente, faţă de celelalte ţări din Estul Europei este faptul că, aici, consumatorul este mult mai atent la aspectul şi la designul produselor, dar şi la calitate. Segmentul de LCD-uri conduce detaşat. „Noi avem o cotă de piaţă d