Numeroase universităţi străine sunt prezente cu standuri la Târgul „Universitaria”. Târgul de oferte academice „Univeristaria” a debutat în această dimineaţă cu o mare surpriză: pe lângă universităţile tradiţionale clujene, la manifestare au apărut, pentru prima dată, şi un mare număr de universităţi străine. Majoritatea instituţiilor străine venite prin reprezentanţi proprii şi standuri închiriate sunt de profil economic. „Nu întâmplător, românii sunt tot mai interesaţi de domeniul afacerilor”, a explicat Ioan Avram, directorul Expo Transilvania.
Cea mai scumpă ofertă vine din Elveţia şi este prezentată de Duncan Robertson, managerul regional al holdingul Swisss Education Group (SEG). Holdingul pe care-l reprezintă, din zona franceză a Elveţiei, are predare doar în limba engleză.
Hotelurile-şcoală deţinute de SEG sunt înglobate în Institutul Hotelier din Montreux, Şcoala de Management Hotelier din Neuchatel şi Şcoala de Management Hotelier de la Caux şi Leysin.
Este cea mai scumpă universitate prezentă la târg - 20.000 de euro pe an, dar asigură găsirea unor locuri de muncă în proporţie de 99 la sută. Cele patru luni de practică, la hoteluri de top din Elveţia şi Dubai sunt plătite bine, iar slujbele asigură, după câţiva ani, salarii anuale de până la 100.000 de euro. Concurenţa elveţienilor vine de la Şcoala Hotelieră din Haga. Taxele de aici sunt mai mici, de numai 2.400 euro pe an, dar practica nu este plătită, chiar dacă este vorba de nume grele din hotelurile mondiale de top.
Promovare cu studenţi români
Celelalte universităţi din străinătate se întrec la profilul economic - business, majoritatea oferind cursuri gratuite. La International Business Academy din localitatea daneză Kolding, coordonatorul internaţional Ildiko Antal spune că există doar costurile lunare de cazare şi masă, estimate la 3-400 euro. Stu