Producatorul german de iaurturi Muller si-a anuntat intrarea pe piata locala a lactatelor cu sortimentul Lapte din Alpi, tintind atingerea unei pozitii in top 3 producatori pana la finalul anului 2010, a declarat Tzafrir Granat, vicepresedinte de marketing al Muller Diary Romania.
“Este prima oara in istoria Muller cand lansam lapte sub acest brand si am ales Romania ca prima tara pentru aceasta lansare. In segmentul lapte nu exista sezonalitate, astfel incat am considerat aceasta perioada un moment potrivit pentru lansare. Obiectivul nostru este sa continuam sa fim un jucator relevant, sa ne pozitionam pana la finalul anului in top 3 pe aceasta piata. Am reusit sa facem lucrul asta pe piata iaurturilor cu fructe, deci totul este posibil”, spune Tzafrir Granat (foto).
Daca pe piata iaurturilor cu fructe, Muller se situeaza in top 3 producatori alaturi de Danone si Tnuva, cu o cota de 9,3%, pe piata laptelui va concura alaturi de Lactalis, ce detine o cota de piata de 36% cu brandul LaDorna, Albalact, cu marca Fulga (19%) si Milli, cu 11% cota de piata.
Compania Muller a inceput distributia noului produs in comertul traditional, urmand ca pana la finalul acestui an brandul Muller Lapte din Alpi sa fie prezent si in retelele de supermarketuri/hipermarketuri. Potrivit lui Tzafrir Granat, in prezent 75% din distributia Muller este realizata prin comertul modern.
Daca in anul 2007 consumul de lapte per capita era de 4,5 kg, in 2009 acesta se situa la 5,8 kg, un nivel inca destul de redus in comparatie cu alte state din Europa (45-60 kg/capita), de aici rezultand si potentialul ridicat de crestere al acestei industrii, sustine vicepresedintele de marketing al Muller.
“Categoria lactate albe era pana acum plictisitoare, cred ca avea nevoie de un brand premium. Ne respectam competitorii, au produse bune, insa avem un unghi de abordare nou, por