Are tot ce-i trebuie pentru a deveni Golf-ul clasei B europene? Noul Polo vrea să devină etalonul în segment asemeni fratelui mai mare. Cea de-a cincea generaţie arată mai bine, are cele mai ecologice motoare şi o dinamică reuşită.
Pentru noul Polo VW vrea să aplice reţeta „Golf". De altfel, Ludger Fretzen, responsabilul de vânzări şi marketing al companiei, admitea că „mai degrabă ne-am uita la Golf ca la un benchmark şi mai puţin la concurenţa directă!" Polo este privit ca o maşină matură, cu o imagine consolidată, ajunsă la momentul potrivit pentru a deveni referinţa în clasă.
Noul Polo are câteva premiere interesante, dar este „mai degrabă un package de top" după cum afirmă executivul german. Design-ul interior este unul conservator. Avem o maşină clasică, cuminte, ceva mai orientată spre cel de la volan, dar departe de imaginaţia debordantă a unui Ford Fiesta, de exemplu. Constructorul nu şi-a dorit aşa ceva.
Cât de confortabil?
Există studii care arată că dimineaţa, când pleci spre birou, nu ai mai mult de câteva minute să vezi exteriorul. În schimb, petreci în trafic ore întregi; în tot acest răstimp te afli la interior. Aici lucrurile trebuie să fie simple, să nu-ţi distragă atenţia. Desigur, este filosofia VW cu care poţi să fii sau să nu fii de acord. Nu vă sfătuim însă să mergeţi pe „Trendline", dotarea entry level care parcă nu prea a evoluat, folosind cam aceleaşi butoane şi plastice modeste.
Însă, dacă mergeţi la „Confortline" şi mai sus la „Highline" - noua denumire, împrumutată de la Golf -, atunci găsiţi alte butoane şi planşa de bord realizată cu „slush technology", adică un material soft de bună calitate. Fretzen ne explica faptul că asemenea plastice au fost păstrate din motive de preţ, noul Polo încercând să abordeze şi o clientelă mai puţin potentă financiar.
Cum merge?
Ca dimensiuni, noul Polo este mai lung cu