D-Link Romania, subsidiara locala a producatorului taiwanez de echipamente de retea, are o contributie de 1,5-2% in afacerile companiei la nivel european, in timp ce in regiunea centrala si de est, cota Romaniei este cuprinsa intre 10 si 12% din vanzari, a declarat Kevin Wen, presedintele D-Link Europe.
Anul trecut, vanzarile globale ale companiei s-au cifrat la 1,047 de miliarde de dolari, din care in Europa au fost realizate 31% din vanzari, adica in jur de 325 de milioane de dolari. Astfel, un calcul simplu arata ca afacerile din Romania ale D-Link s-au situat anul trecut intre 4,8 si 6,5 de milioane de dolari. "Pentru anul acesta, ne asteptam la o stagnare a vanzarilor la nivel mondial sau poate la o scadere usoara, situatie care se va mentine inclusiv in Romania", apreciaza Wen, motivul principal fiind situatia economica dificila in sine, coroborata pe piata locala cu amanarea mai multor proiecte guvernamentale si cu fluctuatia cursului de schimb valutar. Stagnarea va fi inregistrata in ciuda faptului ca in trimestrul al treilea al acestui an D-Link a raportat o crestere de 21% a vanzarilor pe piata europeana, cel mai mare avans fiind inregistrat pe piete precum Marea Britanie, Franta sau Germania.
"Criza este totusi o oportunitate. Chiar daca bugetele au fost regandite, asta nu inseamna ca nu se mai fac investitii in echipamente de retea, componenta telecomunicatiilor fiind esentiala pentru supravietuirea unui business", considera Bogdan Mihalcea, country managerul D-Link Romania. Din totalul vanzarilor pe piata locala, solutiile dedicate segmentului clientilor de business reprezinta aproximativ 20-25%, segmentul consumatorilor finali aduce 25%, produsele telecom inseamna 5-7% din afacere, iar restul de vanzari provin din zona companiilor care integreaza si revand produsele D-Link.
"Romania este o piata cu foarte mult potential in regiune",