De la învăţământ la case de schimb, afacerea IDM acoperă aproape toate zonele de servicii. După o perioadă de creştere susţinută, compania a înregistrat anul acesta şi primul eşec serios. IDM este unul dintre numele din comerţ cele mai familiare bucureştenilor. Iniţial, s-a făcut cunoscut prin centrul comercial din zona Basarab, un tip de mall destinat celor cu venituri mici. Apoi, reţeaua IDM Exchange, dezvoltată în paralel, este cel mai extins lanţ de case de schimb
De la învăţământ la case de schimb, afacerea IDM acoperă aproape toate zonele de servicii. După o perioadă de creştere susţinută, compania a înregistrat anul acesta şi primul eşec serios.
IDM este unul dintre numele din comerţ cele mai familiare bucureştenilor. Iniţial, s-a făcut cunoscut prin centrul comercial din zona Basarab, un tip de mall destinat celor cu venituri mici. Apoi, reţeaua IDM Exchange, dezvoltată în paralel, este cel mai extins lanţ de case de schimb din ţară, cu peste 90 de puncte de lucru. Iar în ultimii ani, numele companiei a fost asociat cu precădere clubului de relaxare omonim, situat în zona Grozăveşti-Semănătoarea.
Acestor trei centre de profit li se adăugă o suită de vreo douăzeci de companii, al căror singur numitor comun este patronul, Dan Mihai Gabriel Ionescu - iniţialele numelui său dau, de altfel, şi titulatura companiei. Extrem de discret, despre Mihai Ionescu nu se ştie mai nimic. Majoritatea afacerilor este gestionată, pe de o parte, de omul de afaceri Dan Simionescu (pentru grupul firmelor de schimb valutar şi de turism), care este asociat în IDM Exchange, şi de Octavian Pleter Thor, fost coleg de facultate, director al IDM Kennedy Group, pe de alta.
„Mihai Ionescu a avut mult succes încă din 1990, când a deschis două firme, Espace (prin care acum este gestionată închirierea spaţiilor în complexul de la Basarab) şi Overseas. Apoi, în 1993