Azi se împlinesc 30 de ani de când Nicolae Ceauşescu a tăiat prima panglică la metroul bucureştean, inaugurând tronsonul Semănătoarea-Timpuri Noi. Sursa: Agerpres
Neoficial metroul a circulat cu călători încă din 17 noiembrie 1979, dar cele două zile până la inaugurarea oficială au fost considerate experimentale. În fiecare an de atunci, angajaţii de la metrou îşi sărbătoresc locul de muncă printr-o zi liberă.
În acest an, deoarece cifra este mai rotundă, conducerea Metrorex a decis să-i cheme la aceeaşi masă pe angajaţi, pe constructori şi proiectanţi, pe toţi cei care “se fac vinovaţi” de transportul subteran din Bucureşti.
După două zile de grevă care a bulversat oraşul şi ne-a dovedit că fără metrou suntem morţi, cele două tabere beligerante de la metrou iau o pauză ca să ciocnească un pahar în cinstea sistemului care le dă de lucru.
La petrecere sunt invitate şi oficialităţi, de la preşedintele ţării în jos, însă până aseară nu confirmase participarea niciun înalt demnitar, după cum ne-a spus directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.
Mâine, 20 noiembrie, la metrou va fi ziua porţilor deschise, o ocazie pentru călătorii curioşi să viziteze zone “din spatele metroului”. Intrarea se va face pe la staţia Piaţa Unirii.
Citiţi şi campania evz.ro "Istoria metroului bucureştean":
Episodul I: Tovarăşii care au construit metroul
Episodul II: De ce nu a vrut Ceauşescu metrou în Drumul Taberei
Episodul III: Săpături “mecanizate” cu mineri după indicaţii “manuale”
Episodul IV: Cine a mai fost şi Costin Georgian ăsta? Episodul V: Elena Ceauşescu la proba metroului: „Sîc că nu merge!”