James Harding, editorul ziarului britanic „The Times", parte a consorţiului News Corp., va introduce din primăvara anului viitor taxe pentru accesarea site-ului publicaţiei. Ziarul britanic va opta pentru un abonament valabil 24 de ore, adică ediţia dintr-o zi a „The Times". Editorul publicaţiei nu este de acord cu plata pe articol.
La şase luni după ce mogulul media Rupert Murdoch şi-a anunţat intenţia de a introduce taxe pentru accesarea conţinutului online al publicaţiilor ce aparţin News Corporation, James Harding, editorul „The Times" (deţinut de News Corp.), a dat primul indiciu clar legat de modul în care va aplica acest model cu plată.
Potrivit „The Guardian", Harding s-a angajat să „rescrie economia ziarelor", precizând că „The Times" va percepe o taxă în schimbul căreia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la ediţia online a ziarului. „Din primăvara anului viitor vom începe să percepem taxe pentru ediţia digitală a ziarului «Times».
În prezent lucrăm la un model de tarifare optim, prin care vom aplica taxe pentru o zi, pentru accesarea site‑ului timp de 24 de ore. De asemenea, vom stabili şi un preţ pentru abonamente", a spus şeful publicaţiei britanice. „Vrem vânzări reale pentru clienţi reali şi asta este ceea ce vor şi advertiserii noştri", a completat el. Editorul „The Times" a specificat că publicaţia doreşte să îşi îmbunătăţească relaţia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
Plata pe articol va duce la tabloidizare
Deşi Murdoch a vorbit în repetate rânduri despre plata pe articol pe site-urile sale, James Harding respinge categoric această idee la „The Times".
Harding crede că ziarele ar trebui să fie îngrijorate în ceea ce priveşte plata aplicată pentru fiecare articol. „Trebuie să vă gândiţi la articole nu numai din perspectivă economică. O să vă treziţi că scrieţ