Redimensionarea activitatii pentru sustinerea unui nivel al vanzarilor redus la jumatate in prima jumatate a anului comparativ cu anul trecut, precum si restructurarea operationala si accelerarea proiectelor de crestere au marit cu 22% vanzarile Flamingo International in trimestrul trei fata de cel anterior.
Flamingo, unul din principalii jucatori ai pietei locale de retail electro IT, a inregistrat pierderi in valoare de 35,37 milioane lei (aproximativ 8,3 milioane euro) la noua luni, de aproape zece ori mai mari decat in intervalul ianuarie - septembrie 2008, potrivit informatiilor financiare remise Bursei de Valori Bucuresti.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania a raportat pierderi de doar 3,6 milioane lei si o cifra de afaceri de 728,3 milioane lei.
Vanzarile retailerului Flamingo au crescut cu 22% in trimestrul al treilea, comparativ cu trimestrul doi. Demararea emisiunii de obligatiuni menita sa recapitalizeze compania este programata pentru luna noiembrie.
In trimestrul al treilea din 2009, comparativ cu primele sase luni ale acestui an, scaderea pietei din Romania s-a acutizat, indicatorii principali ai pietei fiind cei mai scazuti din Europa, nu doar ca valoare, ci si ca nivel al cheltuielilor pe cap de locuitor. Pe fondul acestei piete, Flamingo a continuat procesul de restructurare si de ajustare a suprafetelor de vanzare, concentrandu-se pe dezvoltarea companiei si recastigarea cotei de piata.
Afacerile Flamingo International au ajuns la 541,2 milioane lei (128 milioane euro) in primele noua luni ale acestui an, cu 26% mai putin fata de rezultatele inregistrate in perioada similara a lui 2008.
"Activand pe o piata marcata de cea mai drastica corectie a vanzarilor din Europa, Flamingo a avut ca obiectiv, in prima parte a acestui an, redimensionarea activitatii pentru a putea sustine un nivel al vanzarilor