Haosul care a fost marţi in oraş, nebunia de pe străzi şi din autobuze nu i-au inmuiat pe angajaţii Metrorex, care au făcut grevă şi ieri. "Şi ce dacă vă călcaţi pe picioare prin mijloacele de transport în comun? Şi ce dacă staţi ore întregi în trafic? Noi vrem lefuri mari", par să spună protestatarii, interesaţi doar de buzunarele lor.
Ieri, în a doua zi de grevă, bucureştenii şi-au luat măsuri de precauţie. Ca să nu mai stea ore bune în trafic, mulţi au plecat de acasă şi cu două ore mai devreme, dar de această dată au luat autobuzul sau tramvaiul.
Tot acest disconfort are o singură cauză. Lucrătorii de la metrou vor cu orice preţ salarii mai mari. Asta în contextul în care Metrorexul ocupă un loc bun în rândul companiilor din cadrul Ministerului Transporturilor şi Economiei care au salarii medii lunare de peste 3.000 de lei. La metrou, venitul mediu brut pe lună e de 3.600 de lei, mai mult decât au angajaţii de la ISCIR sau de la Uzina Midia.
Chestionaţi de Libertatea, mai mulţi bucureşteni s-au declarat ieri revoltaţi de faptul că sindicaliştii de la metrou nu vor să renunţe la grevă în ciuda faptul că au lefuri mai mari ca ale lor: “Noi avem lefuri mici, nu voi. Să vă fie ruşine".
Ce ironie! Metroul împlineşte 30 de ani, iar noi ne înghesuim în autobuze
Azi se împlinesc 30 de ani de când primul metrou a circulat pe linii. Pe 19 noiembrie 1979, din depoul Ciurel a plecat cel dintâi tren către staţia Semănătoarea, aceasta fiind prima deschisă pentru publicul călător.
Opt ani mai târziu s-a dat în exploatare tronsonul 2, Piaţa Unirii 2-Pipera, iar ultimele staţii date în funcţiune anul trecut sunt: Nicolae Grigorescu, 1 Decembrie 1918, Nicolae Teclu şi Anghel Saligny.
Aşa arătau ieri, în a doua zi de grevă şi cu doar o zi înainte ca metroul să împlinească 30 de ani, staţiile RATB. Erau pline de oameni