30% dintre utilizatorii romani de telefonie nu pot suna in prezent la 118800, serviciul universal de informatii privind abonatii de telefonie, in conditiile in care acesta este un drept legal al tuturor utilizatorilor de telefonie. InfoClick, furnizor desemnat sa asigure acest serviciu care este o obligatie la nivel european, sustine ca si-a indeplinit obligatiile tehnice, insa interconectarea lipseste cu operatori mari precum Cosmote, Zapp si RCS&RDS. Autoritatea de reglementare a demarat deja o ancheta in acest sens, iar furnizorii care nu vor asigura serviciul risca amenzi de pana la 100.000 lei. Cei trei mari operatori nu au dorit sa comenteze.
Serviciul de informatii privind abonatii de telefonie, obligatie la nivel european, in conditiile in care face parte din sfera serviciului universal (set de servicii care trebuie puse la dispozitia utilizatorilor din toate tarile membre UE la preturi accesibile si la un nivel de calitate prestabilit) a fost lansat pe 31 octombrie 2009 in Romania, iar furnizor este InfoClick in asociere cu Newsphone Hellas Atena Grecia, companie cu experienta de 15 ani in acest domeniu pe piata elena.
De ce a permis arbitrul telecom lansarea unui serviciu nedisponibil pentru 30% dintre utilizatorii de telefonie din Romania?
Baza de date are pana cum doar trei milioane de numere, majoritatea numere de telefonie fixa, dar marimea bazei de contacte nu este o obligatie in conditiile in care intrarea sau iesirea din acest registru se poate face oricand, pe baza optiunii abonatului. Problema cea mare apare in faptul ca serviciul nu poate fi apelat momentan decat de utilizatorii Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, desi legea prevede dreptul de acces pentru toti utilizatorii de telefonie.
Potrivit datelor autoritatii de reglementare in comunicatii electronice, ANCOM, la momentul lansarii, peste 70% dintr