După proverbul "câinii latră, ursul merge", Elena Udrea, ministrul demis al Turismului, continuă să achiziţioneze servicii de publicitate în presa scrisă internaţională chiar dacă unele contracte similare, încheiate cu ceva timp în urmă, au făcut subiectul unei Comisii parlamentare de anchetă.
De data aceasta, Ministerul Turismului vrea să achiziţioneze din bani publici inserţii publicitare în presa din Marea Britanie pentru suma de 45.000 de lire sterline, plus 15% TVA (în total 51.750 de lire sterline echivalentul a 243.225 de lei). Curios este că perioada aleasă pentru cumpărarea de reclamă în presa internaţională se suprapune cu perioada alegerilor prezidenţiale de la noi din ţară, respectiv 18 noiembrie-20 decembrie. Procedura la care a apelat Ministerul Turismului de data aceasta este cerere de oferte. Oferta poate fi redactată în limba română, engleză sau orice altă limbă de circulaţie internaţională. Agenţiile interesate au depus oferta până la termenul limită la sediul Reprezentanţei Turistice din Londra, însă nici una dintre ele nu s-a încadrat în cerinţele MT. "Au depus ofertă două firme: «Orchestra» şi «ELMSCOTT», dar amândouă au fost declarate neconforme, deoarece nu au corespuns caietului de sarcini", se arată în răspunsul primit de la Ministerul Turismului.
În Caietul de sarcini se specifică că va fi desemnată câştigătoare oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Ministerul Turismului prin intermediul acestor inserţii publicitare vrea să promoveze diversitatea ofertei turistice a României astfel încât aceasta să devină atractivă pentru turiştii britanici şi să atragă şi interesul firmelor de turism. Campania se adresează potenţialilor turişti care aparţin publicului educat, peste vârsta de 35 ani, din mediile urban şi rural, cu venituri medii şi peste medie, iar pentru segmentul de ski sectorul de turişti la