Piata de publicitate online ar urma sa scada cu 15-20% anul acesta, dar anul viitor ar putea inregistra o crestere de 15 pana la 30%, au apreciat miercuri seara, in cadrul evenimentului Web Club, mai multi reprezentanti ai agentiilor si regiilor. Acestia spun ca ultimul trimestru al acestui an va fi mai bun decat aceeasi perioada in 2008, marcata de primele semne ale crizei.
O perspectiva diferita de ceilalti participanti privind evolutia pietei in 2009 a avut-o consultantul independent Doru Panaitescu. Acesta se asteapta ca, pentru 2009, IAB Romania - care pentru anul precedent a evaluat piata de publicitate online la circa 20 de milioane de euro - va estima o cifra de 22-24 milioane euro pentru anul acesta. Vezi argumentatia lui Doru Panaitescu pe blogul sau.
Cristian Costache, head of digital media, Aegis Media Romania
Lucrurile au inceput sa se miste din septembrie a.c., cea mai buna perioada in acest an va fi noiembrie-decembrie. Va urma o noua perioada grea in ianuarie-februarie, dar vom respira din nou din martie, cel mai probabil
Fragmentarea pietei - cresterea numarului mare de vanzatori de publicitate - nu face bine nimanui
Sunt "destul de optimist privind scaderea" in 2009: un minus 15-20% fata de 2008
Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive
Ultimul trimestru din acest an va fi mai bun decat trimestrul 4 din 2008, ceea ce, psihologic, e un lucru bun
Scaderea cheltuielilor publicitare online in 2009 va fi de circa 20%
Anul viitor s-ar putea inregistra o crestere de pana la 30%
Radu Ionescu, managing partner Kinecto
Creatia online a scazut cu circa 10% anul acesta
Au fost cazuri anul acesta, dar nu as putea spune ca este o tendinta sa fie alocati mai multi bani pentru creatie, pentru a diminua costurile de media
Discounturile mari din zona de media au afectat s