Când are loc o a doua ediţie a unei manifestări artistice de anvergură internaţioală, poţi trage nădejdea că ea se va perpetua, devenind cu încetul tradiţie. Gala Internaţională de Balet, Stars of the 21st Century, s-a aflat, în acest sfârsit de toamnă bucureşteană, la o nouă ediţie, desfăşurată pe scena Sălii Mari a Palatului. Asociaţia Cultural-Artistică BEST ART, împreună cu Solomon Tencer Production ne-au adus, din nou, la început de noiembrie o întreagă pleiadă de tinere vedete internaţionale, personalităţi pe care le cunoaştem de pe Internet şi de la postul de televiziune Mezzo. Este vorba de clasicieni, care frecventează şi formele neoclasico-moderne, solişti şi prim solişti ai unor companii de mare prestigiu, de la un capăt al Europei la celălalt, respectiv de la Royal Ballet London şi English National Ballet la Bolshoi Ballet din Moscova şi Kirov Ballet din Sankt Petersburg, dar şi din zona central europeană, de la Berlin Opera Ballet, Hamburg Ballet şi Dresden SemperOper Ballet, ca şi dintr-o zonă oarecum excentrică, de la Scaena Carmen Roche din Madrid.
Pe unul dintre ei, pe David Makhateli, de la Royal Ballet, l-am urmărit şi în recitalul de anul trecut, pe alţii îi cunoaşteam din scurte secvenţe video, sau din spectacole întregi prezentate pe Mezzo, printre ei aflându-se Jiéi Babenišek care, în 2002, a interpretat Lacul Lebedelor în viziunea lui John Neumeier, la Hamburg Ballet, viziune care adaptează subiectul baletului la parcursul vieţii lui Ludwig de Bavaria şi solicită interpretului să fie nu numai un impecabil tehnician dar şi un interpret pe măsură. Şi într-adevăr, Jiéi Babenišek, care danseză astăzi la Dresden SemperOper Ballet şi fratele său geamăn, Otto Babenišek, de la Hamburg Ballet au fost vedetele absolute ale Galei Internaţionale de Balet, dar nu cu dans clasic, ci cu dans modern şi contemporan. Şi, pe lângă mare