„Concertul”, cel mai nou film regizat de Radu Mihaileanu, e o combinatie intre „Train de vie” si „Traieste!”, panoramand insa pe tabloul unei Europe in care Estul si Vestul sunt legate prin muzica. Vlad Ivanov e cel mai important dintre actorii romani, iar Caliu - liderul Tarafului de la Clejani - o adevarata senzatie, invatand Ceaikovski dupa un CD. Radu Mihaileanu a venit personal la Bucuresti pentru a-si lansa aceasta comedie tandra - un mare succes de box-office in Franta - despre Est vs Vest, comunism vs capitalism si trecut vs prezent.
Radu Mihaileanu spune despre actorii romani ca sunt printre cei mai buni din lume, iar despre sine ca e o suma de identitati si culturi. A venit in Romania sa-si lanseze cel mai recent film, „Concertul”, o coproductie franco-romano-italiano-belgiana care ieri seara era pe locul doi in box-office-ul francez (dupa „2012”, totusi) si care a fost vanduta in toate teritoriile din lume (fiind preluata de The Weinstein Company, pentru difuzarea americana, inca din postproductie). Cu distributia sa pestrita, umorul sanatos si ideile umaniste, „Concertul” e o combinatie intre „Train de vie” si „Traieste!”, panoramand insa pe tabloul unei Europe in care Estul si Vestul sunt legate prin muzica. Vlad Ivanov e cel mai principal dintre actorii romani, iar Caliu - liderul Tarafului de la Clejani-, o adevarata senzatie, invatand sa cante Ceaikovski dupa un CD.
Radu Mihaileanu, care a parasit Romania in 1980 in timpul unei calatorii in Israel, a locuit o vreme in Canada, stabilindu-se pana la urma in Franta, recunoaste in povestea inspirata dintr-un fapt real radacinile propriilor sale idei. A existat, intr-adevar, o falsa Orchestra Balsoi care in anul 2001 a facut un turneu in alta tara pretinzandu-se ceea ce nu era, dar acesta a fost doar pretextul pentru o poveste pentru care Mihaileanu si colaboratorul sau, co-scenaris