RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom locali, traverseaza o perioada de schimbari "majore" din punctul de vedere al strategiei comerciale, de comunicare si de marketing - cu obiectivul de a obtine o crestere "agresiva" a vanzarilor, spune Niculae Plesa, care a preluat luna trecuta postul de vicepresedinte pentru operatiuni comerciale si de marketing al companiei.
"Schimbarea prin care trece RCS&RDS are in vedere faptul ca in ciuda efortului investitional de pana acum, cresterea companiei nu a fost atat de mare pe cat ar fi putut sa fie", a sintetizat pentru ZF Niculae Plesa motivele care au determinat RCS&RDS sa se lanseze intr-un efort de modificare a strategiei comerciale si de marketing, si care a dus inclusiv la recrutarea sa in pozitia de vicepresedinte. El va raspunde din noua pozitie de 2.000 din cei 6.500 de angajati ai RCS si va coordona tot ceea ce inseamna marketing si strategie comerciala ale RCS in Romania.
RCS&RDS, singura companie telecom controlata de un roman care a ajuns la afaceri anuale de aproape 400 mil. euro si care s-a extins si pe alte piete din Europa, este si una dintre cele mai indatorate firme locale, cu datorii totale de 566 mil. euro la 31 decembrie 2008.
Schimbare intr-un moment dificil
Compania este cel mai mare furnizor local de servicii de internet si televiziune (prin cablu si satelit) si al doilea mare jucator pe telefonia fixa insa, in ciuda celei mai dure politici de preturi de pe piata, RCS&RDS a inceput sa piarda din vanzarile noi din Romania in fata unor jucatori ca Romtelecom si UPC. Un exemplu concludent este cel al televiziunii prin satelit, unde in perioada aprilie 2008 - mai 2009 RCS a castigat aproximativ 100.000 de clienti, in timp ce rivalii de la Romtelecom au castigat aproape 400.000 de utilizatori noi. In plus, Romtelecom ataca si printr-o companie de cablu prezenta in o