Un articol publicat joi de HotNews.ro avertiza ca furnizorii de telefonie risca amenzi de pana la 100.000 lei daca nu vor permite utilizatorilor sa sune la 118800, iar cititorii au semnalat ca furnizorul acestui serviciu, InfoClick, nu prezinta pe internet destule detalii asupra identitatii sale sau ca ar fi vorba de un monopol pe aceasta piata. In replica, Autoritatea de reglementare (ANCOM) si InfoClick au revenit cu detalii privind identitatea si tarifele de interconectare, explicand de ce nu e vorba de un monopol: desemnarea InfoClick s-a facut prin licitatie, in contextul in care era o obligatie la nivel UE si nici un furnizor din Romania nu a dorit sa faca acest lucru in conditiile pietei libere. Mai mult, concurenta este deschisa, orice companie care indeplineste conditiile legale putand furniza astfel de servicii si in prezent.
Problema 1: Costurile de interconectare si instituirea sau nu a unui posibil monopol
Ce sesizeaza un cititor HotNews.ro:
ady624:
Costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 16:05)
"Avand in vedere preturile destul de piperate ale acestui serviciu, as dori sa stiu si eu care sunt preturile (tarifarea InfoClick catre operatorii care le folosesc serviciiile) si justificarea acestor preturi in costuri reale ale call center-ului. Aceste informatii ar trebui facute publice intru-cat InfoClick se afla in postura de monopol. Nu pricep de ce noi reinventam apa fiarta si de ce nu permitem existenta a mai multor astfel de firme urmand ca operatorii sa aiba de unde alege oferta cea mai tenatnta. De ce in Romania trebuie sa avem parte doar de tampenii? Ce-a facut tara asta sa merite asa minti luminate in toate pozitiile cheie?
Va multumesc anticipat,
Adrian
Raspunsul oficialilor InfoClick:
Lamuriri costuri de interconectare (Joi, 19 noiembrie 2009, 20:15)