Twitter. Ultima frontiera a campaniei electorale. Acestea sunt povestile Twitter-ului (definitie) in materie de propaganda, campanie si militantism. Misiunea lui: mobilizarea oamenilor la vot, persuadarea alegatorilor, manipularea, atingerea unor culmi de activism politic nemaivazute in Romania, dar mult batute in SUA.
In ultimele saptamini, Twitter a cunoscut o avalansa de comentarii despre candidati, preferinte de vot, miscarile acestora in mass-media, dar si initiative ale unor partide, organizatii si necunoscuti, prin care au incercat sa indemne votantii sa viziteze sectiile de votare duminica.
Studii de caz
@voteaza
Contul este „un proiect non-guvernamental civic care isi propune sa promoveze mersul la vot | Twitter Democracy - campanie civica”, asta aflam din profilul de Twitter. Am mai aflat ca este vorba despre un grup de tineri.
Observatii:
* In profil nu este precizat nici un site cu informatii aditionale
* Contul a fost creat de curind
* Au pina in 100 de „followers” si urmaresc pina in 60 de twitteristi
* Au pina in 30 de mesaje publicate
* Sunt sustinuti printr-o campanie de bannere pe bloguri (vezi mai jos exemplu de la Paginademedia.ro)
Faptul ca bannerele online poarta culorile din bannerele lui Traian Basescu ne poate face sa tragem unele concluzii. Dar nu le tragem.
@punemanavoteaza
In profilul contului este precizat un site asociat. De acolo aflam ca este o initiativa a organizatiei de tineret a Partidului National Liberal Arges. Prima pagina a site-ului contine o imagine de o calitate artistica indoielnica, dar cu unele sanse de a indemna la vot pe alegatorii barbati.
Observatii:
* Au foarte putini „followeri”, dar urmaresc foarte multe conturi de Twitter
* Au ceva mai multe mesaje fata de contul