Văzuţi de sus, cei 42 de kilometri din primul tronson al autostrăzii, cel dintre Gilău şi Câmpia Turzii, par destul de aproape de finalizare. Sursa: Mihai Soica
În urmă cu doi ani, o echipă de jurnalişti de la „Evenimentul zilei” a survolat Autostrada Transilvania cu ajutorul unui elicopter militar. Pe 25 septembrie 2007, cel mai mare proiect de infrastructură din Europa părea mai degrabă unul anemic şi doar din loc în loc puteai să intuişeti pe unde anume va trece autostrada.
În urmă cu câteva zile, reporterii EVZ au refăcut zborul cu un elicopter PUMA 330, pus la dispoziţie de conducerea Bazei de Aviaţie 71, de la Câmpia Turzii, şi au „dovezile” că, după doi ani şi 423 de milioane de euro investiţi, cei 42 de kilometri din sectorul 2 B, Gilău-Câm pia Turzii sunt aproape finalizaţi.
Panglica se va tăia pe 1 decembrie
Furnicarul de oameni şi utilaje poate fi văzut cel mai bine de la înălţime. Mii de muncitori şi sute de utilaje lucrează în două schimburi pentru a monta balustradele din metal care separă cele două sensuri de mers sau pentru a turna ultimii metri cub de beton. După mai bine de cinci ani, de la momentul inaugurării, 16 iunie 2004, lucrările au intrat pe linie dreaptă.
În prezent, se mai execută doar lucrări minore de finisaje şi de marcare cu vopsea a benzilor de circulaţie, precum şi a celor de accelerare şi decelerare. De altfel, istoria celor 51 de kilometri, cât are sectorul 2B, din care nu vor fi inauguraţi decât 42, este strâns legată de momentele electorale prin care a trecut România în ultimii ani şi vizitele de lucru ale premierilor, miniştrilor de la Transporturi şi ale oamenilor politici.
În 2004, panglica inaugurală a demarării construcţiilor a fost tăiată de fostul premier Adrian Năstase şi de Ioan Rus, ministru de interne pe atunci, care tocmai se afla în campanie