Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat cu firma spaniolă Copisa Constructora Pirenaica un contract de 30,22 milioane de euro, fără TVA, pentru construcţia centurii Caransebeş, a anunţat, vineri, compania. Din valoarea totală a contractului, 75% reprezintă fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin facilitatea ex-ISPA, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat."Obiectivul contractului îl reprezintă construcţia variantei de
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat cu firma spaniolă Copisa Constructora Pirenaica un contract de 30,22 milioane de euro, fără TVA, pentru construcţia centurii Caransebeş, a anunţat, vineri, compania.
Din valoarea totală a contractului, 75% reprezintă fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, prin facilitatea ex-ISPA, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
"Obiectivul contractului îl reprezintă construcţia variantei de ocolire a localităţii Caransebeş, ca parte a proiectului de Reabilitare a DN 6, între Drobeta Turnu Severin şi Lugoj, km 332+150 - km 495+800", se arată într-un comunicat al CNADNR.
Şoseaua va fi gata în doi ani
Durata de implementare a contractului este de doi ani de la data începerii lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de încă doi ani.Centura are o lungime de 12 km.
Principalele avantaje ale construcţiei variantei de ocolire constau în prevenirea aglomerărilor de trafic, asigurarea protecţiei mediului şi a sănătăţii populaţiei prin reducerea poluării fonice, reducerea volumului de praf antrenat, precum şi a noxelor eliminate de mijloacele de transport, îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei transferând traficul naţional şi internaţional în afara oraşului.
Statul a ales între 10 oferte
CNADNR a primit, în luna septembrie 2008, zece oferte pentru construcţia