O tonă de combustibil, un ceas de lux sau un sac cu nisip sunt doar câteva dintre atenţiile pe care un client le poate primi din partea dealerului său. Aproape că nu există comerciant de maşini care să nu fi fost nevoit să reducă mai mult sau mai puţin – uneori, când situaţia a impus-o, chiar dramatic – preţurile de listă ale modelelor din showroom.
Desigur, când clienţii nu mai au bani sau acces la credite, atunci când nesiguranţa pentru ziua de mâine a le-a topit pofta nebună de cheltuială, discount-ul promovat strident pare singurul în măsură să dezmorţească afacerea. O amânare asumată a profitului, în speranţa că zilele bune vor reveni înaintea apariţiei lacătului pe uşă.
Pe de altă parte, ciuntirea bezmetică a preţului este, nu-i aşa, un procedeu destul de primitiv de salvare a situaţiei. Există, desigur, metode mai creative pentru ademenirea clientului. Probabil nimeni nu se va simţi jignit în prezenţa unei reduceri trupeşe, dar, la fel de bine, interesul omului cu bani poate fi stârnit şi cu o atenţie inteligentă. Sau bine ţintită. Sau măcar hazlie.
Iată ce am descoperi că oferă clienţilor câţiva comercianţi de maşini din România.
Honda – O tonă de combustibil
În iarna aceasta, cei care aleg un automobil Honda din oferta promoţională beneficiază şi de combustibil suficient pentru a traversa o mare parte din 2010.
Campania lansată de Honda Trading România (în perioada 20 noiembrie 2009 - 31 ianuarie 2010) sună astfel: la fiecare model Accord achiziţionat, Honda oferă vouchere de 4.000 de lei, (echivalentul a 1.000 de litri de combustibil, la un preţ mediu de 4 lei/litru).
Orice alt model aflat la promoţie în această perioadă vine însoţit, la achiziţionare, de vouchere valorice de 2.000 de lei (echivalentul a 500 de litri de combustibil). Oferta este valabilă în lim