- Diverse - nr. 424 / 21 Noiembrie, 2009 In lumea rurala romaneasca, exista traditia ca, dupa prohod, sa se dea pomana mortului, care, in raport de posibilitatile familiei, consta intr-un covrigel, acum un corn sau o jambla. Dupa coborarea in mormant, multi dau si o masa participantilor. Peste un numar de ani, cand se fac parastase, nu se mai organizeaza mese comune. Dupa executarea lui Ceausescu, macar ca nu a fost prohodit, pomana mortului s-a dat. Aceasta a constat in plata salariilor celor care, nu una, ci mai multe zile, au absentat de la serviciu, justificat sau nu. Si in vreme ce ei au lipsit de la locul de munca, altii au pus la cale demolarea industriei nationale, respectiv lichidarea treptata a locurilor de munca, aducatoare de venituri oamenilor si la stat. Acum lumea a ramas cu ochii in soare si, flamanda, si-i indreapta spre Guvern, care ar putea veni, eventual, cu o noua pomana, numai ca, de data aceasta, camara este goala. A face imprumuturi inseamna a impovara tara cu noi datorii, care vor apasa greu pe umerii generatiilor care vor urma. Mergem ca o turma ce se ia dupa o oaie capiata si ajunge in prapastie, daca ciobanul nu intuieste un asemenea pericol. Am ajuns in situatia cainelui care apucand la o bucata de carne a trecut cu ea in gura peste o punte. Privind in apa, a avut imaginea unui caine cu o bucata mai mare de carne si a sarit sa i-o apuce. Apa nu l-a iertat, a dus in josul raului carnea pe care acesta o lasase din gura si bietul caine a ramas flamanda. Asa ne-am luat si noi dupa vorbe si dupa imagini false si am ajuns acolo unde suntem, iar cei care au intuit lucrurile au fost etichetati si ostracizati. Vasile Cristureanu - Diverse - nr. 424 / 21 Noiembrie, 2009 In lumea rurala romaneasca, exista traditia ca, dupa prohod, sa se dea pomana mortului, care, in raport de posibilitatile familiei, consta intr-un covrigel, acum un corn sau