Şoferii care circulă des pe podurile Giurgeni - Vadul Oii şi Feteşti - Cernavodă pot renunţa la plata pentru fiecare trecere, în favoarea unui abonament care costă între 160 şi 4.760 lei, în funcţie de tipul vehiculului.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a introdus, de ieri, acest mod de plată considerat mult mai avantajos pentru şoferii care trec mai des peste Dunăre.
Astfel, pentru podul Giurgeni - Vadul Oii, abonamentul pentru motociclete îi costă pe şoferi 160 de lei pentru 50 de treceri şi 280 de lei pentru o sută de treceri într-un an, iar pentru autoturisme, 320 de lei, respectiv 560 lei.
Microbuzele şi vehiculele cu masa totală sub 12 tone scot ceva mai mulţi bani din buzunarele şoferilor. Abonamentul cu 50 de treceri costă 760 de lei, iar cel cu 100, 1.330 de lei.
În topul celor mai scumpe taxe de pod se numără cele pentru camioanele cu masa totală de peste 12 tone şi trei axe, care costă 1.280 de lei pentru 50 de treceri şi 2.240 de lei pentru 100 de treceri, şi cele pentru camioanele cu masa de peste 12 tone şi patru axe. Pentru acestea şoferii plătesc 1.880 de lei sau 3.290 de lei, în funcţie de numărul de treceri pentru care optează.
Abonamentele pentru Feteşti - Cernavodă, mai scumpe
Abonamentele pentru podul Feteşti - Cernavodă sunt ceva mai scumpe decât pentru Giurgeni - Vadul Oii. Astfel,şoferii plătesc, în cazul motocicletelor, 280 de lei pentru 50 de treceri şi 490 lei pentru o sută de treceri, iar pentru autoturisme, 400 de lei, respectiv 700 de lei pentru cele două tipuri de abonamente valabile un an.
Microbuzele şi vehiculele cu masa totală sub 12 tone îi costă pe şoferi 1.400 de lei pentru 50 de treceri şi 2.450 lei pentru 100 de treceri.
Abonamentele pentru camioanele cu masa totală de peste 12 tone şi trei axe costă 1.880 de lei, respectiv 3.290 de lei, iar cele mai scumpe sunt şi de