Ieri, in cadrul sedintei extraordinare de Consiliu Local, consilierii liberali nu au fost de acord cu utilitatea pasajului Octav Bancila ce ar trebui sa beneficieze de finantare europeana. "Acea constructie este de o inutilitate perfecta. Va bloca centrul orasului. Se poate rezolva cu totul altfel aceasta problema", a spus liberalul Radu Botez. Primarul Gheorghe Nichita a precizat ca specialistii sunt de alta parere. "Sunt foarte multi specialisti care au analizat oportunitatea acestui proiect. Spun ca acest pasaj este necesar. Este prins si un pasaj subteran in zona piata Eminescu. In Iasi sunt necesare mult mai multe pasaje", a explicat edilul sef. Proiectul "Axa de dezvoltare nord - sud pasaj Octav Bancila" are o valoare de 19,4 milioane Euro si vizeaza realizarea unui pasaj care sa descongestioneze traficul in zona cartierelor Pacurari si Dacia, precum si modernizarea mai multor strazi aferente pasajului. Strazile vizate au o lungime de peste noua mii de metri. Deocamdata, consilierii locali vor supune aprobarii studiul de fezabilitate si proiectul. "Proiectul presupune construirea unui pasaj suprateran in zona triajului CFR, la intersectia cu strada Moara de Foc, traversand magistrala CFR 606 Iasi -Pascani, precum si reabilitarea strazilor Sarmisegetuza, Stramosilor, Tabacului, Columnei, Vitejilor, Musatini, Plaiesilor, Petru Poni si Toma Cozma. Pasajul Octav Bancila va fi construit exclusiv pe domeniul public si va deservi cartierele de locuinte Pacurari, Garii, Tigarete, Dacia, precum si zona industriala Tigarete si statia CFR Iasi, atat pentru traficul de marfa, cat si pentru traficul de calatori", se arata in proiectul de hotarare. Pasajul urmeaza sa aiba o lungime de 467,20 metri, studiul de fezabilitate fiind realizat de Expert Proiect 2002 SRL. In aceste conditii, edilii urmeaza sa depuna proiectul la Agentia de Dezvoltare Regionala Nord - Est in ve