Criza economică a determinat agenţiile de turism să scadă preţurile vacanţelor pentru segmentul de lux cu până la 70%, ceea ce a determinat o creştere a vânzării vacanţelor de lux de circa 25%.
"În toată lumea se înregistrează o creştere de circa 20%- 25% a cererii pentru turismul de lux. Creşterea s-a înregistrat pe fondul scăderii tarifelor la pachetele turistice pentru destinaţiile de lux cu 25%-30%, comparativ cu anul 2008, fiind înregistrate în unele cazuri reduceri chiar şi de 70%. Şi la noi în ţară a fost înregistrată o creştere a cererii pentru pachetele de lux, însă încasările agenţiilor sunt la acelaşi nivel ca şi anul trecut, deşi numărul celor care au cumpărat astfel de vacanţe a crescut vizibil", ne-a declarat Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
AFACERE
Numărul turiştilor români care au fost în acest an în vacanţe de lux a crescut cu 25% faţă de 2008, ajungând la 10.000 de persoane, în pofida crizei, plătind în medie pe pachet 2.500-3.000 de euro. Cea mai scumpă vacanţă în care a fost o familie de români a costat 37.000 de euro. Românii şi-au redus totuşi bugetele de călătorie, potrivit estimărilor ANAT. Luând în considerare tarifele medii plătite de cei 10.000 de români, agenţiile de turism au încasat între 25-30 milioane de euro numai pentru destinaţiile de lux.
DESTINAŢII
Pentru a putea fi considerat pachet turistic de lux e nevoie să fie întruniţi mai mulţi factori. Astfel, se ia în considerare destinaţia, transportul cu avionul, cu costuri de peste 1.000 de euro de persoană, şi până la cazare la hoteluri de peste cinci stele cu foarte multe servicii incluse, unde preţul este de minimum 1.500 de euro. "Se cer insulele exotice Cuba, Caraibe, Republica Dominicană, Mauritius, dar şi Mexic şi Thailanda", a explicat Traian Bădulescu. "Este o premier