Situaţia dezastruoasă în care se află Regia Autonomă de Transport din subordinea Primăriei e pusă de primarul Solomon pe seama numărului tot mai mic de pasageri.
Autobuze depăşite, reparate mai mereu cu piese vechi, automate de bilete mai mult pe post de mobilier stradal decât de ajutor pentru călători. Acesta e tabloul situaţiei în care se află, la sfârşit de an, Regia Autonomă de Transport din Craiova. Peste toate acestea se adaugă o pierdere financiară imensă, de câteva sute de mii de lei. Conducerea Primăriei, în subordinea căreia se află RAT Craiova, consideră însă că problemele au pornit de la numărul tot mai mic de călători.
„Nu ştiu ce să mai facem. Un lucru este cert: autobuzele sunt goale, tramvaiele sunt goale. Numărul controlorilor de multe ori este mai mare decât cel al călătorilor. O imagine dezolantă. Trebuie să ne gândim să refacem traseele. Nu mai este ca pe timpuri, să stea lumea pe scările autobuzelor, să ajungă la Electroputere. De fapt, nici nu mai are cine. La Doljchim sunt mari probleme, mai vin doar câţiva la lucru, la Ford am înţeles că se va lucra cu doar 75% din numărul salariaţilor, la Avioane ce să mai vorbim”, a spus ieri primarul Antonie Solomon.
„Vom ajunge cu toţii în stradă”
Sindicaliştii din cadrul regiei spun însă că nu călătorii puţini sunt principala problemă a unităţii, ci regia a făcut de-a lungul acestui an achiziţii dubioase, la preţuri duble faţă de cele de pe piaţă.
Emilian Fieruţ, liderul Sindicatului Liber din cadrul RAT Craiova susţine că unitatea a ajuns într-o situaţie fără precedent. Salariile celor aproape 1.000 de angajaţi ai regiei au fost ciuntite regulat, ultima dintre propunerile conducerii, aceea de scădere a lefurilor cu 12,5%, nemaifiind acceptată de o parte din sindicalişti.
„Chiar încep să mă întreb dacă nu cumva se doreşte falimentarea RAT. Pentru că altfel n