După mulţi ani de tatonare, unul dintre cei mai apreciaţi producători din lume, casa Antinori, şi-a făcut intrarea în România, cu gândul de a duce în întreaga lume faima vinurilor de aici. În 2001, oenologul Giancorrado Ulrich, apropiat al familiei Antinori, îşi petrecea concediul în România, „la îndemnul unei prietene a mamei mele“. „Ajuns aici, am profitat şi mi-am satisfăcut atunci şi marea mea pasiune, degustarea a cât mai multor vinuri, şi mi-am dat
După mulţi ani de tatonare, unul dintre cei mai apreciaţi producători din lume, casa Antinori, şi-a făcut intrarea în România, cu gândul de a duce în întreaga lume faima vinurilor de aici.
În 2001, oenologul Giancorrado Ulrich, apropiat al familiei Antinori, îşi petrecea concediul în România, „la îndemnul unei prietene a mamei mele“. „Ajuns aici, am profitat şi mi-am satisfăcut atunci şi marea mea pasiune, degustarea a cât mai multor vinuri, şi mi-am dat seama că România are un mare potenţial. L-am sunat pe Piero Antinori, l-am întrebat dacă ştie ceva de starea viticulturii din România şi mi-a zis că nu auzise prea multe despre ce se întâmplă aici“.
La întoarcerea în Italia, cei doi au decis să comande un studiu asupra potenţialului acestui sector în România. În paralel, „l-am întâlnit pe Fiorenzo Rista (fost director tehnic la Vinarte, actual consultant la Halewood România - n.r.), care se căsătorise cu o româncă, cunoştea foarte bine ţara şi care m-a plimbat în toate zonele viticole importante din România“. Convins, în acest punct, că intrarea pe piaţă era oportună, l-a contactat pe Dan Muntean, directorul general al grupului Halewood România, care distribuia deja vinurile Antinori pe piaţa autohtonă. Aşa s-a născut Vitis Metamorfosis, un joint venture al caselor Antinori şi Halewood, condus de Giancorrado Ulrich.
În momentul de faţă, compania deţine 106 hectare în zona prahoveană Dea