Dacă generaţia precedentă a prins chiar foarte bine la români, este de aşteptat ca noua Mazda CX-7 să păstreze tradiţia. Constructorul japonez propune acum aceeaşi siluetă de invidiat a crossover-ului pe un motor diesel, argument forte dacă ne gândim că singurul handicap al primei versiuni era consumul.
Estetic vorbind, maşina este aceeaşi. Cum designul a fost de la început unul dintre principalele atuuri ale lui CX-7, inginerii n-au mai umblat la acest capitol decât sporadic. Singurele noutăţi sunt accesoriile cromate de la nivelul pragurilor, grilei frontale şi hayonului. În aceste condiţii, diferenţierea se face sub capotă. În afara vechiului 2.3 DISI turbo de 260 CP, noua Mazda CX-7 este acum disponibilă pe un diesel Euro 5 cu adevărat economic de 2.2 litri, care oferă o putere maximă de 173 CP.
Deşi pot părea puţini, caii-putere sunt suficienţi, graţie unui cuplu excelent de 400 Nm, care face ca maşina de 1,8 tone să se mişte cu uşurinţă indiferent de mediul de rulare. De asemenea, transmisia manuală în şase trepte păstrează atributele întâlnite şi la celelalte modele ale firmei nipone, vitezele fiind bine etajate, cu o cursă scurtă şi fermă. Cum ne aflăm în plină campanie la nivel mondial pentru reducerea poluării, noua CX-7 propune acum o inovaţie menită pentru micşorarea emisiilor.
Botezat SCR (Reducere Catalitică Selectivă), sistemul funcţionează cu ajutorul unei substanţe denumită "AdBlue", care, printr-un proces chimic, transformă 40% din emisiile de dioxid de carbon în azot.
Ca ţinută de drum, noua Mazda CX-7 impresionează. Chiar dacă are o gardă destul de înaltă faţă de sol, maşina se simte excelent pe şosea, fiind foarte stabilă la viteze mari. Şasiul este acum mai rigid, iar tracţiunea integrală cu control distributiv al cuplului este de nota 10. În condiţii normale de trafic, puterea motorului este distr